Jag har fått jobb!!!!

Jag vet att jag inte har uppdaterat här särskilt regelbundet på sistone, men det har pågått en hel del irl så jag har inte direkt haft varken tid eller ork att skriva något.


Som det står i rubriken så har jag äntligen fått jobb!! Förra veckan var jag på arbetsintervju på barn- och ungdomsförvaltningen i min kommun, och igår fick jag besked om att jag hade fått jobb som timvikarie!! Jag kommer främst att vikariera inom förskolan men även inom fritids. Nu kan jag förhoppningsvis spara ihop till en ny dator. Min nuvarande är 10 år gammal och även om den funkar helt okej så är prestandan inte på topp. X) Det skulle vara kul med en nyare som har bättre prestanda som klarar sso bättre.


Något nytt som är SSO-relaterat är att jag gett mig in på att spela in videor till YouTube där jag sitter och pratar. Jag har bl.a. spelat in mina grävrundor, samt var alla stjärnor finns. Nu ska jag bara klippa ihop, rendera och ladda upp det jag har. Varning för babbel och konstiga sidospår säger jag bara haha. 

Jag trodde att det skulle vara svårt att sitta och prata medan jag spelade in men det var förvånansvärt lätt. Jag var bl.a. rädd för att jag skulle låta monoton, men jag lyckades nog undvika det. Ni får lyssna själva sen när första videon är uppe.

Jag är faktiskt lite sugen på att göra en play through med Starshine Legacy samt Starstable: Höst-, -Vinter-, -Vår- och -Sommarryttaren. Vet att det gjorts X antal gånger tidigare, men det skulle ge mig en bra ursäkt till att spela spelen igen, och ingen play through är ju helt lik någon annan ändå, även om det är samma spel. 

Jag kanske även gör play throughs av nya SSO-uppdrag när de kommer. Får se.

Undrar vad som kommer i uppdateringen imorgon? Det är ju St. Patrick på fredag så vi kanske får tillbaka Fortunafestivalen och pysslingen Chaun med hans regnbåge? Det ska bli kul att se vad SSE har planerat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0