Nya uppdrag och nytt på hemsidan

Idag fick vi lite nya uppdrag i Jorvik City! De var inte särskilt långa, men de var ganska roliga i mitt tycke.

 
 
 
SpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoilerSpoiler
 
 
I Aideens Plaza fick vi hjälpa en gammal man med att få dit fler duvor, tråkigt nog fick vi sedan jaga bort alla duvor igen. X) Som det står i nyheterna så fick vi även hjälpa tjejen Anni med att öppna en ny butik med en helt ny typ av mössa! 🙌 
 

Jag har velat ha sådana här mössor ända sedan Aideens Plaza öppnade och man fick se Anni redan då stå i närheten av ståndet med sadelväskor med en sån mössa på sig. De flesta av dem är riktigt snygga med helt rimligt pris. Det bästa är att alla mössor har bra tävlingsstats. Jag älskar den svarta med :3 som tryck, så den ska jag definitivt köpa när jag fått råd.

 
 

I Governors Fall blev det till att hjälpa två vilsna tjejer att hitta till Leorndos. Man blev även värvad av en väldigt konstig och extremt paranoid snubbe som ville att man skulle hjälpa honom att skugga en tjej som enligt honom hade något väldigt mystiskt för sig. Yeah...

 
 

EndSpoilerEndSpoilerEndSpoilerEndSpoilerEndSpoilerEndSpoiler

På SSOs hemsida har de nu lagt in att man kan skapa ett nytt konto via mobilen, men bara så långt att man skapar sin karaktär och sin häst och sedan skriver i sin e-post etc. Jag vet inte hur länge det har funnits där, men jag upptäckte det först idag när en i Starstable sv på FB postade en bild.

 
Det bästa är att man nu kan se HELA hästen och inte bara kropp, hals och huvud. Det är en sån sak som jag saknat när man skapar konto via dator.
 

Förresten, är det någon mer som såg Mary Poppins-referensen i nyheterna? XD

 
 
 

Jag minns inte om sångtexten går så i den svenskdubbade versionen men på engelska är referensen väldigt tydlig

 

I filmen sjunger Mary Poppins "Feed the birds, tuppence a bag"

 
Jag tror att den svenska versionen gick "Ge dem frön, två pence per strut", men jag är inte helt säker. Det var så länge sedan jag såg den svenska versionen.
 
Här är sången i filmen som rubriken i nyheterna  syftar på:
-

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0