Funderingar om den nya appen.

De flesta av er har säkert inte undgått att höra om den nya appen som troligtvis ska komma senare i år, där man får välja ett föl att sköta om tills det blir vuxet, för att sedan få det överfört till spelet.
 
Om ni missat det så kan ni läsa om det >>här<<
 
Jag funderar på om inte SSE kommer att använda appen som ett sätt att introducera en uppdaterad starthäst dvs Jorvikiskt varmblod 2.0. Det vore inte helt ologiskt att de gör det på detta sätt, och att det första fölet blir en gratis 'övningshäst' i form av ett Jorviktiskt varmblod, som starthästen är på SSO. Det kanske till och med blir så att de kommer att använda appen för att introducera ALLA nya hästraser fram över. Köpstallen börjar ju bli ganska fulla.
 
Jag tänker alltså att de lägger in nya raser som föl i appen som man kan köpa för Star Coins (förhoppningsvis). I appen tar man hand om fölet tills det är vuxet och kan ridas, och sedan får man den vuxna hästen införd i spelet på datorn.
 
Nu har jag ingen aning om ifall det är så här SSE och apputvecklarna har tänkt det, det är inget annat än spekulationer från min sida, men det vore liksom inte helt omöjligt. Vi får helt enkelt vänta och se vad de har planerat med detta.
 
Skulle det vara bättre att enbart skaffa nya hästar via appen? Njae... Visst, det vore kul att se hästen växa upp från föl, men samtidigt blir det ju rejält omständigt för oss, särskilt om man bara vill köpa en häst och börja rida direkt. Frågan är ju hur tusan lång tid det skulle ta för fölet att växa upp, och om man utöver skötsel av fölet också måste träna den vuxna hästen via tävlingar i spelet som vanligt?
 
Jag hoppas dock att man kan välja ifall man vill kunna köpa hästar som föl via appen eller om man vill köpa hästar direkt i spelet som nu, så att vi inte blir beroende av appen för att få nya hästar. Jag antar att den nuvarande köpa häst-funktionen inte försvinner, dock. Det skulle nog bli ett globalt ramaskri bland alla världens spelare om det hände.
 
Viktigast av allt: kommer detta att innebära att vi kan avla på våra hästar vi appen? Jag hoppas verkligen inte det. SSO är inget avelsspel. Om man vill avla hästar så kan man spela Howrse.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0