Två nya hästar!

Nu när vi fått 350 SC gratis från SSO och dessutom haft dubbelhelg, så passade jag på att köpa ett par nya hästar. Det kommer att ta evigheter att levla upp dem eftersom jag inte kan logga in särskilt ofta längre, men vafan, de är söta så de får vara i stallet som ögongodis. XD
 
Skyfall
(svenskt uttal, som i synonymt med hällregn. Fan ta den som kommer med Bond-referenser :P)
 
 
Ras: morganhäst
Kön: sto
Ålder: 5 år
 
Den här unga damen fick sitt namn efter det kraftiga regn som föll natten hon föddes. Regnet var så kraftigt att grödorna låg platt på åkrarna efteråt. Hon är en väldigt busig dam med stark personlighet. Hon hade nyss blivit inriden när jag köpte henne så hon har inte fått särskilt mycket träning inom någon gren, men jag hoppas att hon ska bli en duktig westernhäst.
 
Wildheart
 
 
Ras: welshponny
Kön: valack
Ålder: okänd
 
Jag träffade den här vackra, vilda killen en dag jag strövade omkring på heden på Sydhoven, och jag föll för honom direkt. Han gick och betade i utkanten av hjorden, och när jag närmade mig försiktigt så blev han nyfiken och kom fram. Jag lyckades bli vän med honom, och jag såg till att gå och hälsa på honom så ofta jag kunde. Efter ett tag hade vi blivit så goda vänner att jag vågade sitta upp på honom. Jag blev snabbt förälskad i honom och kände att jag bara måste adoptera honom, så jag gick till eremiten och frågade om jag kunde få honom. När Eremiten sett oss tillsammans så gick han med på det, om jag gav en donation till bevarandet av jorviks welshponnystam, vilket jag självklart gjorde. Jag såg även till att kastrera honom, och med eremitens tillåtelse får han fortsätta springa fritt mesta tiden med sina gamla hästkompisar. Jag har inte riktigt hjärta att ta honom ifrån hans fria liv helt och hållet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0