Och välkommen hem, Tanja! <3

Angelwings aka Tanja
Låt er hänföras av min fabulösa redigering av man, svans och stjärn
#sämst #behöverträna #litenöjdändåmenkundehagjortdetbättre
 
 
Tanja var min pappas häst, ett svenskt halvblodssto som uppnådde den respektabla åldern 32 år innan hon försvann till Trapalanda. Hon var från början en ridskolehäst, men hon trivdes inte med att ha flera olika ryttare på ryggen varje dag, så hon slängde ofta av barnen som red henne. Till slut blev många rädda för henne, så ridskolan beslutade sig för att sälja Tanja.
 
Pappa hade tidigare haft en häst uppstallad i ridskolans stall, och min storasyster red där dessutom, så pappa blev tillfrågad om han ville köpa Tanja. Det gjorde han, och med en vuxen, erfaren ryttare på ryggen så blev Tanja en helt annan häst. Pappa hade henne i 20 år. När jag var liten så lärde jag mig att rida på henne, och då var hon världens snällaste, tålmodigaste och lugnaste häst som som tyckte om att ha barn på ryggen.
Jag saknade Tanja enormt när pappa slutligen tvingades avliva. När det nya, engelska fullblodet kom så fick jag nästan en chock när jag såg hur otroligt likt Tanja det var, så jag var bara tvungen att köpa. Det enda som skiljde sig var formen på stjärnen och nyansen på hårremmen. Riktiga!Tanja var typ ett mellanting mellan det mörkbruna och detta fullblod, men man får inte vara petig när man ÄNTLIGEN får en häst till spelet som är nästintill på pricken lik sin älsklingshäst irl.
 
Idag så lyckades jag även få igång min ritplatta, så jag gav mig på att redigera bilden ovan så att hästen liknar Riktiga!Tanja ännu mer. Inte världens bästa redigering kanske, men den får duga. X) Det blev ett hyffsat bra resultat för ett första försök, i alla fall :P
Luna Friendstreet
2016-07-31 @ 09:42:40

Jag tycker att bilden blev jättefin! Men du skrev att hon kom till Haparanda, men jag brukar kalla hästarnas himmel Trapalanda? Haha xD

Svar: Oj hahahaha XD Så hette det ju XP Jag skyller på att jag var trött x)
Savannah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0