CG's bloggutmaning - Stil

 
Höll totalt på att glömma den här, haha, så det är väl på tiden att jag fortsätter XD
 
Let's talk about style, shall we?
 
Vilken stil har du i Star Stable Online?

Det växlar. För närvarande är jag tant, med allt var det innebär. X)
 
 
Jag skulle egentligen fixa tantfrisyr på mitt konto på Air Star, men av någon anledning missade jag att jag var inne på Savannah och råkade fixa tanthår till henne istället. Eftersom jag håller på att spara till en ny frieser på Savannah så får jag vackert dras med tantfrisyr där tills jag har råd att byta mot något jag trivs bättre med, t.ex. den korta spike-frisyren eller den halvlånga frisyren med slarvig hästsvans
 
 
Det här är mycket mer jag än vad tantfrisyren är
 


Finns det någon skillnad på hur du klär dig i verkligheten och hur du klär dig i Star Stable Online?

Ja, det kan man lugnt säga. XD IRL klär jag mig mest i mjukbyxor el jeans och t-shirt. Så här på sommaren blir det oftast linne och shorts. I spelet klär jag mig mer stilfullt och använder kläder jag önskar att jag kunde ha på mig irl.
 
Vilka är dina mest använda plagg i spelet?

De allra mest använda är klubbkläderna: vit dressyrhatt, lila citykavaj, vita ridbyxor, handskarna från deluxdressyrsetet och svarta ridstövlar
 
Snyggaste klubboutfiten - Alpha Kings
 
 Sen har jag ofta på mig någon typ av tävlingsoutfit då jag hatar att vara långsam XD T.ex:
 
 De svarta jeansen med rida 5 är den enda, gemensamma nämnaren XD
 
Vilka är dina minst använda plagg i spelet?

Plagg med låga stats i rida. Det händer ibland att jag har kläder med lågt i rida om det är någon speciell outfit jag vill ha för särskilda tillfällen, t.ex. midsommarklänningen, men oftast ligger sådana plagg gömda längst in i garderoben mesta tiden. X)
 
Har du några önskekläder och önskeutrustning du vill se i spelet?

Jag vill jättegärna ha kläder som matchar färg och stil på den lila skymningsutrustningen.
 
Jag älskar den lilaröda nyansen och detaljerna på den här utrustningen.
Skulle vara drömmen om det komm kläder i liknande färg och stil
 
Det hade också varit kul med lite fler, annorlunda hattar, t.ex. kungakrona, en riktig stor och spetsig häxhatt med brett brätte, och klänninga i lite olika snitt än de vi har, dvs klänningar som inte är långärmade. (kortärmad klänning med långärmad tröjaunder räknas INTE, jag vill bära klänning med nakna armar i spelet, god damn it!)

När det kommer till utrustning så vill jag ha mer riktiga westernträns. Det stör mig sjukt mycket när de släpper westernutrustning och ger oss träns med nosgrimma till westernsadlarna. Gör om, gör rätt, SSO!
 
Typ ALLA westernset har klassiska träns nu för tiden. XC WTF!?
 
 
Mer westernset i stil med det här (egenhändigt ihopknåpat) MED westernträns :D
 


Mer "vanlig" utrustning hade varit kul också, dvs sadlar och träns helt i brunt, svart eller rött läder istället för alla dessa färgglada kreationer de prackar på oss för jämnan. Visst, vissa av de sakerna är fina och jag använder en hel del, men mer verklighetstrogen utrustning för omväxlings skull hade varit väldigt välkommet.
 
 
 Det finns extremt få vanliga, bruna sadlar i spelet som det går att tävla i. 
 
 
Mer enkla, bruna träns med +3 i rida åt folket!
 
Har du några speciella vanor när det gäller kläder i spelet?

Inte direkt. Det händer att jag klär mig efter årstiden, lättklätt på sommaren, långbyxor och långärmat på vår och höst, och en rejäl jacka och mössa på vintern, men i övrigt så har jag inte någon speciell vana. Jag kan rida runt tunnklätt på vintern eller i dinodalen, eller ordentligt påbylsat på sommaren. Med undantag för midsommarklänningen och luciaklänningen så brukar jag dock inte ha på mig klänning i spelet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0