Äntligen shireägare!!

I fredags kunde jag äntligen köpa ett par fina shirehästar. Den fina fuxen och den svarta med strimbläs fick följa med mig hem. Den svarta heter Obsidianknight men kallas Spjuthök, och fuxen heter Scarletknight men kallas för Kalten.
 
 
Jag bara älskar dessa hästar! De är så underbart stora. Jag är inte helt nöjd med hur de rör sig (alla nya hästar sedan quatern rör på benen jättekonstigt när de går eller springer i mitt tycke, bakläxa där SSEAB!!) och jag tycker inte riktigt om hur tyglarna går in i halsen på dem eller att det blir "sprickor" i sadeln så att schabraket lyser igenom, eller att avatarens ben sjunker in i kroppen på dem (särskilt i trav) men annars så gillar jag shirehästarna jättemycket. Jag älskar knycken med huvudet de har som får pannluggen att hoppa, och även sättet de vrider på huvudet för att titta bakåt.
 
I början tänkte jag bara köpa en shire, men den planen slängdes i sjön ganska tidigt. Jag har bestämt att jag ska ha alla! Varenda en ska ha Knight i stallnamnet, och alla kommer att få smeknamn efter karaktärer ur David Eddings böcker. Först ut är Kalten och Spjutkök. Den mörkbruna med bred bläs från Fort Pinta kommer nog att heta Bevier, och de tre som kommer sedan (åtminstone får vi hoppas att det kommer tre till) kommer nog att få heta Tynian, Ulath och Beril, om inga andra namn passar dem bättre. Det finns ganska många riddare i Eddings böcker, särskilt i trilogierna Sagan om Elenien och Sagan om Tamuli.
 
Spjuthök blev först ut med att levlas och han är nu i lvl 11. Han har hittills tagit 1 personbästa åt mig i svåra gröndalstävlingen och slog därmed mitt gamla rekord med ca 3 sekunder. Detta gjorde han i lvl 10, så han tar säkert fler rekord åt mig innan han är färdigtränad. 
 
Han är även en stor fiskälskare, verkar det som. Särskilt rödspätta verkar han tycka är riktigt mumsigt, så nu har jag 2 fiskätande hästar i stallet. Min painthäst Smokey är den andra.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0