[ALPHA KINGS] Regler och krav för dressyren

Detta är vad som gäller på mina dressyrevent
 
Klädrav för ryttaren
- Hög hatt/dressyrhatt
- Svart väst med skjorta under, rock i samma stil som klubbrocken, kavaj eller pikétröja
- Ridbyxor
- Höga ridstövlar
- Valfria handskar (ej tumvantar eller fingerlösa)
 
Fel kläder på ryttaren ger avdrag från programpoängen med 1 poäng/fel plagg
 
Om ni går till SSO database och söker på "väst med skjorta" så får ni upp de västar jag menar. De finns att köpa i Moorland och Firgrove för varierande priser, och de finns med vit, blå, grön, rosa och lila skjorta med matchande hög hatt. Man kan även få en väst med röd skjorta i Dinodalen när man lämnar in saker till Harvey. Passande röd hatt med svart band finns i Firgrove.
 
Det går självklart bra att delta med klubbkläderna.
 
Krav för hästen
- Dressyrsadel
- Klassiskt träns
- Valfritt schabrak
 
Fel sadel eller träns ger avdrag med 1 poäng/del från programpoängen.
 
Exempel på dressyroutfits
 
Klubbvarianten, notera att sadel och träns inte är samma som klubbutrustningen.
 
Svart och vitt. Tröjan ovan är svart väst med vit skjorta.
 
Halloween kom tidigt i år.
 
Vitt och rosa.
 
Benlindor är inte ett måste att använda. Ibland kan det dock vara ett krav att INTE ha benlindor, men då säger jag till i förväg.
 
Plats
Jorvikstallets arena, först och främst
Ridhuset om hästmarknaden står på arenan.
 
Upplägg
Jag kommer i god tid att lägga upp ett dressyrprogram här på bloggen, som ni kommer att få en eller ett par veckor på er att öva på innan själva uppvisningen.
 
På uppvisningsdagen kommer ni en och en rida programmet, och ni kommer att bedömas efter hur väl ni utför de olika momenten. Ni kommer att starta med ett visst antal poäng, 5 för varje moment. För varje fel/misstag ni gör så för ni poängavdrag. Den som har flest poäng kvar i slutet av eventet vinner.
 
Klassiska program kommer att varvas med freestyle där ni själva får knåpa ihop ett program.
 
Ordningsregler

Arenan: Deltagare samlas vid A enligt programmet. Åskådare får stå på läktarsidan.
 
Ridhuset: Deltagare samlas vid B. Åskådare ska lämna sina hästar utanför och samlas vid datorn eller i stå ingången. Står man i ingången måste man vara noga med att inte komma ivägen för de som rider, så stå inte för långt in. Efter uppropet så får åskådare inne i ridhuset sprida ut sig längs MBF-sidan hur de vill.

Deltagare ska vara på plats i god tid, helst senast 5 min innan eventet börjar. De som bara ska titta på får komma och gå som de vill, men de måste göra det tyst. Det är inte nödvändigt att säga att man kommer sent eller måste gå tidigt om man bara ska titta på.
 
Om vi är i ridhuset och någon vill gå därifrån utan att logga ut, ring hem på direkten utan att springa ut till hästen först, eller håll er så nära C-väggen det bara går på vägen ut. Korsa inte ridbanan. Detta gäller också om man vill gå in efter att eventet börjar, eller får nätverksfel, fatal eller frysning mitt i. Om den som rider programmet är vid C-väggen, vänta tills hen ridit därifrån innan ni går in eller ut.
 
Om en deltagare får fatal, nätverksfel eller frysning när hen rider programmet så får hen 1 minut på sig att logga tillbaka in och fortsätta. Går det längre tid än så, så får nästa på listan köra istället. Den som loggades måste då lämna banan så fort som möjligt när hen loggar in igen, och får fortsätta programmet när alla andra ridit.
 
Om jag får nätverksfel, fatal eller frysning så får den som rider programmet just då börja om från momentet där jag loggades ut så snart jag är tillbaka igen. I specialfall kan jag även utse en reservdomare, och då är det bara att fortsätta tills jag lyckas ta mig in igen.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0