Dag 16-19

Klumpinlägg, orkar inte separera dem. XD De handlar ändå om samma tema, typ. :P

Dag 16: en funktion jag tycker om

Ringa hem. Helt klart ringa hem. Det år sååå smidigt om man vill till hemstallet en snabb vända, eller om man sitter fast och inte kan komma loss. Näst bästa funktionen är transporterna. Jag skulle bara önska att man kunde ta transport över områdesgränser, istället för att t.ex. tvingas ta transport till Nilmers Högland för att sedan rida över bron och ta transport från värdshuset till Jarlafälten. Eller, för den sakens skull, ta transport till ridhuset och sedan rida till jaspersgård för att därifrån ta transport till gyllenbladstallet. Det hade varit så mycket smidigare att ta transport till vilket område som helst i spelet. Det skulle även vara bra om det infördes fler balonger, så att man kan nå Dindalen från fler platser än bara Valedale och Silvergladebyn.

Dag 17: en funktion jag tycker är onödig

Censuren, utan tvekan. Det är en sak att SSO-gänget vill censurera svordomar och sådant, men det är helt åt fanders att helt vanliga ord och fraser censureras. Vad är det som är så farligt med att säga "fatta", "möte", "snö", "snygg" osv? Det är dessutom superenkelt att ta sig runt cencuren genom alternativa stavningar och liknande, så SSO-gänget kan lika gärna ta bort den helt och hållet.

Dag 18: en funktion jag hoppas på

Kunna styra hästen utan att ryttaren sitter på. Alltså, om man sitter av så ska man kunna välja om man vill styra ryttaren eller hästen. Det är kanske inte världens mest nödvändiga funktion, men de hade underlättat för bildtagning de gånger man vill ta bild på hästen utan ryttare. Som det är nu måste man använda sig av "vildhästfunktionen" och den är inte helt tillåten. :P


Dag 19: ett uppdrag jag hoppas på

Jag kan inte välja bara ett, så här är några uppdrag jag hoppas på:

- Fler uppdrag med ödesryttarna, t.ex. att få hitta Anne och Concorde.
- Uppdrag som låser upp Asklandet
- Uppdrag som låser upp Isenport
- Uppdrag med Stjärnans cirkel och Månens cirkel, så att man kan träna upp de egenskaperna också.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0