Ålder på avataren

Jag har funderat lite på åldern på den avatar man spelar med på SSO. I spelets intro står det: "Du har kommit till Jorvik för att spendera sommaren på Moorlandstallet för att arbeta och ta hand om en egen häst. Efter sommaren hoppas du bli antagen till Jorviks Hippologiska Institut...", men frågan är nu om det hippologiska institutet klassas som gymnasieskola, högskola/universitet eller annan skola.

Om vi antar att avataren kommer från Sverige, och därmed måste följa arbetsmiljöverkets föreskrifter, så borde avataren rimligtvis vara 16-19 år gammal, eftersom ingen som är yngre än 16 får arbeta heltid med de tunga arbetsuppgifter som finns i ett stall, enligt svensk lag. Institutet kan därmed antas vara antinget ett gymnasium eller en högskola/universitet med hästinriktning. Jag skulle dock tippa på ett gymnasium, så avataren torde då vara 16 år (eller åtminstone 15 på sitt 16:e levnadsår).

Hur som helst så är avataren i alla fall en tonåring, men jag tycker dock att den är väldigt liten och tanig. Den ser i alla fall vädligt liten ut bredvid hästarna. Längden på avataren vill jag sätta någonstans runt 140-150 cm, för om den är längre än så, så är hästarna på Jorvik riktiga jättar. Fast visserligen, vargarna och hundarna på Jorvik är definitivt jättar, så då kan man kanske anta att hästarna också är det. Det verkar som om bara korna och fåren är någorlunda normalstora. :P



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0