Ny starthäst? o:

 
Jag antar att de flesta inte har undgått att se detta på Star Stables instagram? Till vänster en suddig bild på någon som rider över Sydhoven, och till höger en bättre bild på en ny häst bakifrån. Till den högre bilden har SSE även skrivit att de har en mycket speciell nyhet på gång som kommer upp i Nyheterna imorgon.
 
Nu är frågan: vad tusan handlar detta om?
 
Väldigt många spekulerar i att vi ÄNTLIGEN ska få en uppdaterad starthäst. Jag är en av de som innerligt hoppas att de är så. Starhästen håller inte måttet längre jämfört med alla våra nya hästmodeller som införts sedan quartern kom. Den kantiga polygonkroppen, de stela rörelserna, den döda blicken och de hemska gångarterna gör det inte direkt lockande att rida på den längre. Jag skulle älska om starthästen fick en mer modern och uppdaterad kropp med förbättrade och mjukare gångarter, samt de animationer som de nya modellerna har (blinka, beta, röra på öronen, etc etc).
 
OM detta är en smygtitt på den nya starthästen, så undrar jag hur den kommer att införas. Det ska bli riktigt intressant att få veta. "Risken" finns ju att de bara byter modell rakt av, så när vi loggar in efter uppdateringen så har vår gamla starthäst gjorts om till sin nya motsvarighet. Personligen hoppas jag dock att de inför en ändra utseende-funktion för starthästen, likt den vi redan har för vår karaktär, så vi själva kan välja om vi vill byta modell över huvud taget, så att de som vill byta får det och de som vill kan ha kvar den gamla modellen. Med en ändra utseende-funktion kan vi ju själva välja vilken färg vår nya starthäst ska ha. Det är ju inte ens säkert att de återskapar alla de färger som finns på starthästen för närvarande, och då är det bättre om vi själva får välja färg av de som blir tillgängliga. Vet också att det är många som är missnöjda med den starthäst de skapade och gärna hade skapat en ny om det gick. Personligen skulle jag vilja ge min starthäst en ny kroppsfärg utan strumpor. Det skulle vara toppen också om vi själva fick välja om vi ska ha vita tecken på vår starhäst eller inte, så som bläs, stjärn, strumpor och skäckmönster, samt att man kunde välja mellan flera olika och även mixa och matcha som man ville. Då skulle man verkligen kunna göra hästen personlig. Jag skulle gärna ha en bred bläs på min startis.
 
Det kan också vara så att de bara inför den nya modellen till nya spelare, men jag hoppas innerligt att det inte är så. Jag om någon skulle bli så sjukt besviken om jag tvingats dras med den gamla modellen medan alla nya spelare får en uppdaterad version. Hur som helst så är det verkligen på tiden att starthästen
 
 
Nu är det här ju rena spekulationer från min sida, haha. Det kanske inte alls är starthästen som är på väg. Vi får helt enkelt vänta och se tills imorgon när det officiella tillkännagivandet om hästen kommer. Jag håller dock alla tummar och tår på ny starhäst.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0