CG's bloggutmaning - Områden

Vilket är ditt favoritområde i Star Stable Online?

Just nu är det Epona och Sydhoven. Det är så vackert där! Och spelmusiken i de områdena är helt underbar.
 
Epona Ridtur genom det vackra träsket
 
Sydhoven Sydhovens öppna och vidsträckta hed

Finns det något område du önskar ska öppnas/läggas till i spelet?

Jag är extremt nyfiken på vad som finns i Jorbergen och i området norr om GÅD. De områdena skulle jag väldigt gärna få öppnade. Sen har vi ju så klart Gamla Hillcrest. Ni som öppnat Epona vet nog vad jag menar med det. Jag vill också veta vad tusan det finns i Devil's Gap, och varför porten dit måste hållas stängd, Sen vill jag så klart jättegärna in i Pandoria också.
 
 
 
Jorbergen Vad är det som kan tänkas finnas i Jorbergen?
 
Pandoria Kommer vi någonsin att komma in här?
 
 Devilsgap
Vad är det i Devil's Gap som Jarlaheimsborna är så rädda för?


Var har du ditt hemstall och varför valde du det hemstallet?

Jag bor för närvarande i New Hillcrest. Från början flyttade jag dit för att ha nära till uppdragen där, och nu bor jag kvar för att jag verkligen älskar området, plus att det är lätt att ta sig överallt. Jarlaheim är bara en transport bort, och Sydhovens färjeläge gör att att man snabbt och lätt kan ta sig till Fort pinta, samt att man även kan ta transporten till Värdshuset vid bron och snabbt rida över till Nilmers Högland för att ta transport överallt i Silvergladeområdet därifrån.  
 
Hemstall



Har du några förslag på förbättringar på områden som redan finns?

Inte mer än att jag vill att alla platser i Silverglade, Gyllenåsarna och nordvästra Skördebygden ska få sig en grafisk uppdatering, men det får vi säkert så småningom ändå. Nu när Moorland, Fort Pinta, slottet, vingården och Valedale blivit uppdaterade så börjar övriga, äldre områden se väldigt ålderdomliga ut. Jag är väldigt nyfiken på hur nya Silvergladebyn och Figrove kommer att se ut. Allra mest spänd är jag på om man fortfarande kommer att kunna hoppa upp på taken i Silvergladebyn när den gjorts om.

Vad har du för åsikt om uppdrag där man får ändra om i miljön i spelet?

Jag gillade faktiskt uppdragen där man fick rusta upp vingårdens trädgård och se den gå från ovårdad och vildvuxen till välansad och vacker. Vingården och ridcentret ser dessutom ganska tråkiga ut innan man får utföra de uppdragen och kan sätta dit lite träd, buskar och blommor. Personligen skulle jag gärna se lite mer sånt, t.ex. i Jarlaheim för att rensa bort allt ogräs som växer på gatorna så att det försvinner permanent. Ogräset kan kanske ha sin förklaring i oduglingen Jack Goldspur som aldrig verkar kunna ta ansvar och sköta sitt jobb, så jag hoppas att det blir en ändring på det om/när Evelyn kommer tillbaka.

Det skulle också vara lite kul om vi fick uppdrag där baronessan tröttnar på att inget händer med bygget av galoppbanan och att man får hjälpa till att bygga upp den. Det skulle kunna gå till t.ex. så här:

Baronessan klagar på att ingenting händer med bygget av galoppbanan. Spelaren tipsar om byggmästare Donald, och Baronessan går med på att ta honom till hjälp. Donald har egentligen ingen erfarenhet av banbygge, men går ändå med på att ta sig an uppdraget om spelaren hjälper till eftersom vi varit så duktiga med brobyggena. Sen får man bygga upp banan och byggnaderna runt om i etapper.

Alternativ fortsättning:
När själva banan är färdigbyggd så bestämmer sig Baronessan för att hon vill snygga till den och ha hinder i form av häckar på banan, eftersom hon hört att Spelaren tyckte att det var så roligt när man kunde hoppa över allt bråte, och då tar hon självklart Björn och Agneta till hjälp. De två sätter så klart Spelaren till att göra grovjobbet med att gräva, rensa och plantera, och till slut har vi Jorviks snyggaste hoppbana. 

Jag skulle tycka att någon liknande sådan uppdragsserie vore superkul. :D
RSS 2.0