OMG vad snyggt! *-*

MyStable
 
Hemstallen är här! :D Och herrejösses vad stort och fint det är! ♥.♥ Jag ångrar lite att jag inte passade på att ta några bilder på hur det såg ut förut igår. Jag tänkte göra det imorse innan uppdateringen, men så klart hade de redan startat med den runt 4-5 nånting. Det tyckte jag faktiskt var jättesnällt av SSE att börja så tidigt, för servrarna öppnades ju ändå på en hyffsat normal tid. :D
 
När jag kom in i hemstallet så var det kaos där inne! D: Hästar stod i gången och flera syntes inte. Ett par stod dessutom i fel box, och en stod i foderkammaren med huvudet utstickande genom väggen. XD En snabb tur till anslagstavlan och ett tryck på 'Sortera hästarna' löste det problemet, dock.
 
Jag tycker inte riktigt om att boxen direkt till höger när man kommer in automatiskt reserveras till hästen man rider på. Det stör mig på något sätt att hästen som redan står i den boxen då inte flyttas till sin nya box när man byter häst. Man måste ju typ springa och trycka på 'sortera hästarna' varje gång man byter häst för att de ska flyttas till rätt plats. Gör man inte det så slutar det ju typ med att alla hästar står i fel box till slut. Jag vet, det är ett i-landsproblem, men jag tycker liksom att det hade räckt att de infört att hästen man sitter på inte kan flyttas till hagen. Jag vill mina hästar ska stå i de boxar jag valt åt dem, goddamnit! :C
 
Sen har vi fått ett antal nya rum: 1 kontor/vilorum/whatchamacallit, 1 foderkammare och 1 sadelkammare. Inget av rummen verkar ha något funktionsvärde, dock, fast det kanske kommer. Det hade varit bra, t.ex, om det i foderkammaren gick förvara hö, morötter, apelsiner och äpplen som vi får i uppdragen i ett särskilt skåp, och att det fanns en särskild 'garderob' eller något i sadelkammaren för utrustning, och att det fanns ett kylskåp i vilorummet för cafémat, grillspett och picknickkorgar. Det hade också varit kul om det fanns korgar för husdjuren i vilorummet.
 
Riktigt snygg laddningsbild :D
 
Kul med foderkammare, även om den (än så länge) bara är dekorativ
 
Sprillans ny utsida, samma gamla insida
 
En hel spolspilta enbart för att fylla på vattenhinken XD
 
 
Ny anslagstavla, vad jag kan se
 
Helt okej vilorum, eller vad man nu ska kalla det.
 
Älskar sådana här detaljer
 
Vad tusan gör du, Vilding? o:
Stallet kan utökas för ett rimligt pris :D (ja, jag är fattig på SC just nu -_- )
 
 
Övrigt
 
Vi har ÄNTLIGEN fått ny utrustning! :D Vet inte om sadlarna och tränsen är något för mig, men schabraken var hyffsat snygga. Jag tror att jag ska köpa det rödblåa åtminstone om det har +3 i rida
 
 
 
 
Idag kom julupdragen tillbaka också, och det verkar vara exakt samma som föregående år. X) Föga förvånande, dock. Fast det verkar som om man inte längre kan köpa luciakläder och pepparkakskläder i butikerna. O: Jag har iaf inte hittat några i de julbutiker jag kikat i.
 
Jag hade dock önskat att vi fick snö i spelet idag också. Vet att vi inte brukar få det förrän senare i december, men det ser så fult ut, på något sätt, med alla juldekorationer och snögubbar när marken och träden inte är täckta av snö och frost. X) Aja, det kommer väl så småningom, som vanligt. :P



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0