Fälttävlan - terrängritt och avslut

Ikväll var det den sista deltävlingen på min och Roses fälttävlan. Martin och Hanna var tråkigt nog de enda som kunde delta, men det gick bra ändå.
 
Martin vann deltävlingen, men Hanna vann hela fälttävlan med 60 poäng. Stort grattis till Hanna och bra jobbat!! Isabella kom tvåa med 50 poäng och Martin trea med 40 poäng. Bra jobbat av er också!!
 
Finalfoto
 
Nu är fälttävlan över för denna gång, men vi har pratat lite om att kanske, eventuellt föreslå att ha något liknande igen med PKS, så att vi kanske får lite fler deltagare än bara tre. Om det blir tillräckligt många intressenter från klubbarna,så skulle man skulle kunna anordna kvaltävlingar till och med.  Vi spånade lite på att i så fall låta deltagare tävla både på lagnivå och individnivå. T.ex. alla deltagare tävlar individuellt under tävlingarna, men varje individs poäng räknas in i lagets sammanlagda poäng, så att vi i slutet får bästa individ och bästa lag. 
 
Får se om detta blir av. I så fall skulle kanske varje klubb kunna ansvara för varsin deltävling så att det inte blir för mycket för en klubb att hålla i, och jag säger Pax för att AK håller i dressyren så att jag kan vara domare. XD  PS och SWS får slåss om vem som håller i hoppningen respektive terrängen. XD Jag blir så stressad av att delta i grupptävlingar och får sällan en bra placering i tävlingar individuellt, plus att jag pinsamt nog tycker att det är lite långtråkigt att bara stå och titta på (hosthost), så då är jag hellre aktiv på annat sätt och ansvarar för ett delmoment.
 
Det kanske skulle kunna vara bra också om de som ansvarar för varje deltävling äver är domare på alla tävlingar. Det kan vara bra med tre domare särskilt på dressyren, dels för att en ensam domare inte ska kunna anklagas för att favorisera sin egen klubb om klubblaget skulle visa sig vara bäst, plus att tävlingen inte behöver pausas mitt under ett program ifall en domare får nätverksfel.
 
Får prata mer med Sab och Martin om det här, och även höra med PS och SWS om de skulle vara intresserade. Det skulle onekligen vara superkul om PKS kunde hitta på något sånt här. :3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0