Snabbhetsbuggen

Just nu florerar det en bugg på SSO som gör att den snabbhet som hästen får från utrustningen fördubblas. Max snabbhet från utrustningen är normalt totalt 11 (3 från tränset, 3 från sadeln, 3 från schabraket, 2 från skorna), så med buggen får man 22 i snabbhet istället från utrustningen, och kan då ha 39 i snabbhet som mest.

Jag har själv råkat ut för buggen och måste erkänna att jag testade den på olika tävlingar för att se exakt hur snabb min häst blev. Jag slog mitt personliga rekord på alla dessa tävlingar med flera sekunder. Jag hoppas dock att SSO fixar buggen och återställer alla tävlingstider, för även om det är kul att vara sådär supersnabb och slå rekord, så får man ändå en orättvis fördel över alla som inte har buggen. Detta gäller särskilt om man skulle delta i ett championat när buggen är aktiv. De som inte har buggen har ingen chans i världen att vinna då.

Jag har rapporterat in buggen tillsammans med en skärmdump på min hästs karaktärsblad, och jag vet att flera andra rapporterat in också. Jag hoppas att ännu fler som råkat ut för buggen rapporterar in den så att SSEAB fixar den, och samtidigt kan de passa på att fixa alla andra buggar som uppstått på sistone. Jag skulle faktiskt vilja att de någon onsdag inte lade till något nytt över huvud taget, utan arbetade hela dagen med att fixa alla fel på SSO. Vi behöver inte nya saker hela tiden, så det är bättre att de lägger krut på att få spelet att fungera mer eller mindre felfritt än att fixa nya föremål, uppdrag och/eller områden precis varje vecka.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0