I'm back OCH SPIRIT KOMMER TILL SSO!!!

Shiet, det har gått två månader sedan jag skrev här sist haha.
 
Jag har seriöst inte haft varken tid eller ork att blogga på ett bra tag, plus att jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva om. X) Men nu är jag tillbaka. Ska försöka komma ihåg att skriva lite mer regelbundet iaf, så jag ska inte lova för mycket.
 
Så till dagens snackis: Spirit!!
 
De flesta vet det kanske, men SSE har påbörjat ett sammarbete med Dreamworks, som nyligen släppt serien Spirit Riding Free på Netflix, vilken är löst baserad på filmen Spirit Stallion of the Cimarron. Som jag förstått det så är Spirit i serien son till Spirit i filmen (kan ha fel, men men). 
 
Hur som helst! Idag fick vi reda på i Star Stable News att vi ska få in Spirit från serien i spelet. Han ska springa runt överallt i spelvärlden, och när man stötter ihop med honom så får man göra olika uppdrag och samtidigt bygga rykte med honom. När man är beundrad med Spirit så kan man ge honom ett särskilt äpple, som man köper hos en av de två nya tjejerna som står vid Fort Pintas fontän för 699 SC. När han fått äpllet så flyttar han hem till ens hemstall, och då kan man rida på honom!
 
Vet redan att det är ganska många blandade kännslor om detta. Personligen hade jag nog föredragit att man inte kan få hem honom, för jag tycker att det förstör lite det här att han ska vara en vildhäst. På ett sätt hade det varit roligare, tycker jag, att man kanske bara kunde rida på honom ute, t.ex. att det fanns en särskild plats där man kunde stalla upp sin vanliga häst tillfälligt och då byta till Spirit för att rida runt med honom, och att man under ritten på Spirit inte kunde se någon annan spelare, så det blir lite mer speciellt. Jag antar att det kommer att krylla av Spirits över hela Jorvik sen när folk börjar köpa honom.
 
Å andra sidan så är det ett väldigt roligt koncept att skaffa en ny häst på det här sättet. 699 SC för äpplet kan tänkas vara lite i dyraste laget, MEN då får man ju tänka på att man får Spirit färdiglevlad så snart man är beundrad med honom och gett honom äpplet. Om man jämför det med att köpa en häst i lvl 1 och sedan använda en hästtränare för att få upp den i lvl 15 så är 699 SC ganska billigt för en färdigtränad häst.
 
Angående att man inte kan ge honom utrustning: jag tycker att det det passar ihop med att Sprit är vild och därför inte vill ha utrustning på sig, men det betyder ju också att han inte kan vara lika snabb som andra hästar i i lvl 15 som har utrustning på sig. Antar att det delvis är därför som det inte går att ge Spirit någon utrustning: det är inte meningen att han ska vara lika snabb som andra hästar.
 
Tider och platser hittills (om vi antar att han spawnas på samma plats på samma klockslag varje dag, vilket han antagligen gör):
 
 
08.00-8.59 - Vägen mellan SGB och Norra Länken: hjälp ett får
09.00-9.59 - Dews gård i Epona: hjälp en groda
10.00-10.59 - Vägen mellan SGB och Norra Länken: hjälp en jordekorre
11.00-11.59 - Sydhoven, nära fyren: hjälp en höna
12.00-12.15 - Östra sluttningarna i Epona (mellan Dews gård och träsket): led Spirit till Väktarnas dal
13.00-13.59
14.00-14.59
15.00-15.59
16:00-16,59 - Firgrove, nära Silvergladegruvan
17.00-17.59 - Sydhoven, nära fyren: hjälp en vildhäst
18.00-18.59 - Jarlaheim, mellan hamnen och Goldspur: hjälp ett får
19.00-19.59 - Utanför Fort Pinta, nära Doyles kyrka: hjälp en kanin
20.00-20.59 - Nilmers Högland: mata Spirit med hö
21.00-21.59 - New Hillcrest, åkrarna väst om staden: led Spirit till en ö utanför New Hillcrests stall
 
Uppdragen ger 250 i rykte med Spirit. Det tar alltså 24 uppdrag totalt att bli beundrad med spirit. Om man gör ALLA uppdrag som går varje dag så blir man klar på 2 dagar.
Anonym
2017-05-12 @ 17:34:42

Tack!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0