SSOs fölapp är på väg!!

I augusti 2016 så postades den här artikeln om SSE på Kidscreen.com
 
I artikeln kan man läsa följande:
 
As part of its evolution, Star Stable is also going mobile with two spin-off apps set to launch by December, and moving into the world of linear content. One of the yet-to-be-announced apps will allow users to choose a baby horse and raise it. Once the horse is trained, it can be introduced into the user’s profile and incorporated into online gameplay. 
 
Grov översättning:
 
Som en del av sin evolution kommer Star Stable även att bli mobila med två spin-off-appar som planeras att lanseras i december, och kliva in i världen av linjärt innehåll. En av apparna som ännu inte blivit annonserad kommer att låta användare att välja ett föl och föda upp det. Så snart hästen är tränad så kan den bli introducerat i spelarens profil och inkorporeras i onlinespelet.
 
Den appen är snart här! SSE skrev på facebook att vi kommer att få den nästa vecka! :D Den är något försenad med tänke på när den var planerad att släppas, men vem bryr sig! Det är ändå bara en månad över tiden haha.
 
Teaserbild från SSOs facebooksida
 
Jag hoppas att appen inte kostar något att ladda ner, och att det allra första fölet är gratis att skaffa, föda upp och införa i spelet, mvh fattig. X) 
 
I mitt förra inlägg angående appen så spekulerade jag lite om vad appen skulle användas till, utöver att låta oss föda upp ett föl och föra in det i spelet. Jag hoppas att vi genom appen kan få en uppgraderad variant av starthästen: det jorvikiska varmblodet.
 
Jag gissar att appen också blir ett sätt för SSE att införa vissa, nya raser eller gamla, uppdaterade raser till spelet. Jag hoppas bara att det inte blir det enda sättet att få tag på nya hästar i framtiden.
 
Det ska bli riktigt spännande att se vad SSE har tänkt med den här appen, samt vilka funktioner det finns och hur det ska gå till att föra de vuxna hästarna från appen till spelt. Jag kan knappt vänta till nästa vecka! :D
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0