Den sista frieserhästen är inköpt!

Nu när det är dubbelhelg igen så passade jag på att köpa friesern jag saknade. Säg hej till Erebus!
 
Dusklord aka Erebus
 
 
Jag älskar den här rasen, trots dess småfel (hur den stirrar snett uppåt istället för rakt framåt, den klampande traven etc). Jag hoppas att vi får ett par till sporthästar i framtiden, gärna en skäck eller en tigrerad, eller någon annan annorlunda färg. Jag vet att flera varit besvikna över att friesern i SSO inte ser helt verklighetstrogen ut, men som jag tror att jag sagt i något tidigare inlägg: vi kan nog inte förvänta oss egentligen att hästarna i spelet ser exakt ut som de raser de ska föreställa. Jag tror att de i SSEs team som ritar och animerar hästarna gör sitt bästa för att de ska se så verklighetstrogna ut som möjligt, men samtidigt så ska de ju även passa in i spelets grafiska stil.Hur som helst så har jag nu alla nya hästar av friesertyp som släppts hittills!
 
Hela gruppen poserar snällt. Det tog ett tag innan alla stod helt still och tittade framåt
men till slut fick en ganska bra bild
 
Jag tror att jag kan ha gett en eller ett par av dem andra smeknamn tidigare, men detta är deras officiella smeknamn nu. X) De är alla döpta efter grekiska gudar:

Hades - underjordens gud
Erebus - mörkrets gud
Hypnos - sömnens gud
Zeus - himlens härskare
Helios - solens gud
Apollo - musikens gud
Selena - månens gudinna
 
Hypnos är den jag använder som klubbhäst, först och främst. Han var den jag införskaffade först, så han får äran att vara med på klubbaktiviteter och bära klubbens utrustning.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0