Veckans uppdatering

Äntligen är Lipizzanern här! :D
 
 
ApelLizSkimmelLizSvartLiz
 
Ingen brun som några önskade, men likväl tre snyggisar i färgerna skimmel, apelkastad skimmel och svart. Jag har mina ögon på den apelkastade. Jag tycker att sådana hästar är så snygga! Den apelkastade och den svarta står i New Hillcrest, medan skimmeln står i Fort Pinta. Man måste vara i minst lvl 9 för att kunna köpa dem, och de kostar 949 SC.
 
Bästa av allt: de kan göra levad! Man utför levaden genom att trycka på mellanslag vid stillastående. Kan knappt vänta tills jag får testa själv. Det ser riktigt bra ut.
 
 
Det börjar dock bli väldigt fullt i köpstallen nu. Snart finns det knappt några köpstall kvar. Köpstallet vid Bedrövade Dews på De glömda hedarna står ju fortfarande tomt, så där kanske några hästar hamnar så småningom, men det finns väldigt få tomma spiltor kvar i New Hillcrest och Månskärebyn.
 
En lösning på problemet vore kanske att ta bort alla hästar av gammal modell från sina köpstall i takt med att det kommer nya hästar i spelet, och sätta dem i hästmarknaden, där de sedan får rotera. T.ex. när marknaden är i Fort Pinta så kan man köpa raserna A, B och C, och när den är i Silverglade så kan man köpa raserna D, E och F, och så vidare. SSE kanske även kunde lägga till fler stopp för hästmarknaden när det börjar bli fullt på övriga stopp. Detta medför visserligen att det tar längre tid innan man kan köpa en häst av gammal modell som man gärna vill ha, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, som det heter. 
 
 
Nytt i gallerian
 
Jorvikfashion
 
De här banderollerna kom upp i galleiran igår, så Jorvik Fashion Show är säkert på gång snart igen. Det kanske kommer redan nästa vecka, eller veckan där på. Vi får se, helt enkelt. Raptor kommer säkert att uppträda på catwalken, och det vore kul om han uppträde med en ny låt, men jag gissar att han kommer att köra den som han sjöng på förra modeshowen. 
 
 
Det kom även ganska snygga kläder igår och jag kunde inte motstå att köpa den gula huvtröjan. Den ser så varm och mysig ut, och passar bra när det blir höst. Jag passade även på att knåpa ihop en ny höstoutfit, och min welshponny Wildheart fick vara modell. Jag tänkte ha den här utrustningen på min lippe sen när jag kan köpa en.
 
nyhostoutfit
Så snyggt! Jag är riktigt nöjd.
Alanis Moonstorm
2016-09-22 @ 23:27:00
URL: http://alanismoonstorm.tumblr.com

Så som du skriver om hästmarknaden trodde jag att den skulle fungera först. Det skulle vara fantastiskt om hästarna roterades, dels så måste spelarna lära sig att inte impulsköpa saker för sc hela tiden för då kommer de inte ha råd när hästen väl är tillgänglig och dels skulle de som inte kan vänta men inte har råd köpa sc vilket sso skulle tjäna på.

Svar: Ja, eller hur! Det är ju egentligen bara vi spelare som skulle lida av en sådan här förändring XD
Savannah

Cecilia Gladefield
2016-09-23 @ 08:34:07
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Bra idé med hästmarknaden och rotationen av hästar. Skulle säkert fungera bra. :)

Svar: Tror jag med. :D
Savannah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0