Årstidsdikt

Jag fick sådan inspiration av versen jag skrev under höstbilden igår, så jag knåpade ihop en hel årstidsdikt. Det blev inte helt tokig, om jag får säga det själv. :3
 
Årstiderna av Savannah Wolfborn
 
 
Kom stormar och vinande vindar
Kom kyla och fallande löv
Kom sprakande färger i gult och rött
Kom Höst och lägg världen i vila



Kom snöfall med virvlande flingor
Kom drivor och blänkande is
Kom tappar och frasande steg
Kom Vinter och sänk världen i sömn



Kom knoppar och tidiga blommor
Kom snösmältning och forsande bäckar
Kom flyttfåglar och nyfödda ungar
Kom Vår och få världen att vakna

 

Kom värme och blomtäckta ängar
Kom grönska och spirande gräs
Kom djuren som betar i hagen
Kom Sommar och fyll världen med liv
Maria Graypoulos
2016-09-28 @ 12:33:29
URL: http://nouw.com/mariagraypoulos

Åh, vilken fin dikt om våra härliga årstider! :-)

Svar: Tack! ^^
Savannah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0