Mysteriet löst!

Jag har löst mysteriet med det blå vattnet!
 
 Waterbeforeafter

Jag brukar ha min grafikmätare i spelet nerdragen till det näst lägsta för att undvika lagg, bl.a. eftersom jag har en gammal dator. I morse så loggade jag dock in med grafiken på max och då var vattnet normalt igen.
 
Jag reloggade direkt med grafiken på det lägsta och då kom det blå vattnet tillbaka, och när jag drog upp grafiken igen och reloggade så var det borta. Vad jag kunde märka så påverkades inte vattnets färg av posteffekter och vertical sync, utan det är bara grafikmätarens inställning som gör att man har det eller inte. Spread the word!
 
Personligen så kan jag nog lättare leva med det blå vattnet nu när jag vet att jag kan få vattnets färg normal igen när jag vill. XD Skönt att veta att det fanns en så här enkel lösning, även om det känns surt att vattnets färg ändrades från första början, men jag antar att det kanske beror på flytten från DirectX till OpenGL. IDK
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0