Appen är här!

Appen släpptes den här veckan ändå! Igår blev den tillgänglig för alla som har Apple. Nästa vecka blir den även tillgänglg för android.
 
Skärmdump från min iPad
 
Just nu kan man läsa och skicka brev och läsa de senaste nyheterna. Om man är klubbledare eller klubbägare så kan man skriva in aktiviteter i sin kalender, men detta ska tydligen ändras, läste jag på Esme Silverforces blogg.
 
 
Det märks att appen är i ett tidigt stadium, för behöver verkligen förbättras på några punkter. Förutom att endast klubbledare och klubbägare kan använda kalendern just nu, så kan man bara skicka brev till de som man har lagt till som vän i spelet. Det skulle underlätta om man kunde skicka brev till vem som helst. Jag vet ännu inte om man kan läsa och svara på brev som skickas i spelet från folk man inte är vän med, men det hoppas jag att man kan, åtminstone.
 
Det ska tydligen komma fler funktioner till appen. Något som verkar vara ett stort önskemål är att kunna köpa stallhjälp via appen. Det hade varit sjukt smidigt, så man slipper logga in på datorn ifall man kommer på att stallhjälpen behöver förnyas.
 
Jag önskar också att det kommer klubbfunktioner. Jag hade älskat att man kunde skicka massmeddelanden till alla klubbmedlemmar via appen om man är klubbägare eller klubbledare, och det hade också varit bra om alla i klubben hade tillgång till en särkskild klubbkalender som bara klubbägaren och klubbledarna kan ändra i. En sådan kalender hade kanske inte varit aktuellt för AK eftersom vi redan använder en kalendertjänst för vårt schema, men det hade ändå varit bra om en sådan extra kalender fanns. 
 
 
 
 
Dumt nog så har de lagt till censur även i appen. Det är så klart förståeligt att de gjort det, men den är ännu mer strikt än vad spelcensuren är, verkar det som. När jag försökte skriva in Pensionärernas Fikaträff som rubrik på mitt schema i appen så kunde jag inte skriva träff hur jag än försökte med olika, alternativa stavningar. Det var riktigt irriterande.
Något som är riktigt bra, dock, är att man har tillgång till spelets användarvillor direkt i appen. Om man klickar på kugghjulet uppe i högra hörnet när man är på startsidan så finns där en länk. Nu kan man lätt och smidigt gå in där och titta ifall det är något man är osäker på vad gäller otillåten aktivitet.
 
Jag hoppas verkligen att appen utvecklas ännu mer i framtiden, och det ska bli kul att se vilka fler funktioner som läggs till, oavsett vad det är.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0