Epona i lvl 15!!! O:

 
 
Jag har ett konto på server 3 där jag försökt komma in i Gyllenåsarnas Dal i så låg lvl som möjligt. Genom att ignorera uppdragsserier som jag visste inte tog mig närmare GÅD, så lyckades jag ta mig in i lvl 13 nånting. Det går säkert att ta sig in ännu tidigare, men då gäller det att veta exakt vilka uppdrag som leder dit. (Nej, man behöver INTE bygga rykte någonstans för att ta sig in i GÅD. Det är endast de gula uppdragen som leder in dit.)
 
Efter GÅD tänkte jag ge mig på att se om det gick att ta sig in i Epona innan lvl 16, och det gör det! Jag lyckades klara av kraven att lämna rapport från Ms Drake till Herman samt hjälpa den tyska turisten Helga med familj att skaffa sommarstuga i lvl 14, och sen hade jag bara Dinodalen och uppdragen med Nic kvar. Jag kom snabbt upp i lvl 15 och tog mig direkt in i DD, och redan dagen efter fick jag SMS;et från Herman! :D
 
 
 
Allt man behöver göra i dinodalen är att 1) hjälpa Nic med lägret, 2) sova över, 3) Utföra det allra första uppdraget med Nic nästa dag. Det är allt! Om jag minns rätt så är det uppdraget bara ett pratuppdrag, alternativt så ska man gå och titta i brevlådan för att se om det kommit post till Nic. Minns inte riktigt. X) I nyheterna från när Epona släpptes så står det att man måste hjälpa Nic med att undersöka Dinodalen, vilket jag (och säkert många andra) tolkade som att man ska göra uppdragen med att rida runt och hjälpa Nic med att rita en karta över området, men det behöver man alltså inte!
 
 
Så fort jag fått SMS:et så gav jag mig iväg till Herman. När jag påbörjat uppdragen där man ska iväg till Dorith Jarlasson och Jacob Goldspur för att få reda på allt de vet om den hemliga stigen, så upptäckte jag dock att man måste vara vänligt inställd (alltså ha minst 500 i rykte) med dessa familjer, annars så kan man inte fortsätta. Jag hade bara spelat så långt i skördebygden att jag kunde lämna Ms Drakes rapport till Herman, så jag hade inte ens påbörjat uppdragen med dessa familjer när det var dags för Epona. Det tar dock inte lång stund att arbeta sig upp dit, men det var ändå lite surt att behöva spela igenom uppdragen med de familjerna innan jag kunde fortsätta och äntligen få rida iväg mot Epona.
 
 
Det är alltså fullt möjligt att komma in i Epona före lvl 16, trots att SSO-gänget säger annat. Det är än så länge bara Skördebygden och Dinodalen som kräver en viss lvl för att man ska kunna ta sig in dit, dvs: lvl 4 respektive lvl 15 + gillad med Valedale (och att man är Star Rider så klart).
 
Allt som allt är det således detta som krävs för att man ska kunna ta sig in i Epona:
 
För att få SMS:et från Herman:
1. Låsa upp skördebygden
2. Bli vänligt inställd med Jorvikstallet för att få träffa Herman (kräver att man gör dagliga uppdrag)
3. Bli vänligt inställd med G.E.D. Jarlaheimskontoret för att få rapporten från Ms Drake som Herman vill ha (kräver att man gör dagliga uppdrag)
4. Hjälpa Helga med familj med att skaffa sommarstuga i Firgrove (Krav för detta: öppna GÅD och spela igenom alla uppdrag där inne, samt spela uppdragen där du hjälper en vilsen Gretchen att hitta hem. Du behöver antagligen även hjälpa Alex och Linda med att spana på Dark Cores oljeplattform.)
5. Bli gillad med Valedale (kräver inte dagliga uppdrag, man blir det av bara farten) och nå lvl 15 för att låsa upp Dinodalen
6. Göra alla uppdrag dag 1, samt första uppdraget dag 2, inne i Dinodalen
 
För att kunna göra uppdragen efter att man fått SMS:et och pratat med Herman:
7. Vara vänligt inställd med familjerna Goldspur och Jarlasson (kräver inte dagliga uppdrag)
 
 Där har ni det, en komplett lista över allt som krävs för att komma in i Epona. :D

KOMMENTERNA FÖR DET HÄR INLÄGGET HAR STÄNGTS AV NU!!
Vanligaste frågan jag får är: Jag har inte fått SMS:et än, vad ska jag göra??? DDD:::

Svar: Du har missat något. Kontrollera att du är vänligt inställd med Jorvikstallet, GED Jarlaheim, Familjen Jarlasson och familjen Goldspur i skördebygden, samt att du verkligen har gjort ALLT i kravlistan. om du är säker på att du verkligen gjort ALLT som krävs och ändå inte fått SMS:et: kontakta support.


RSS 2.0