CG's bloggutmaning - Personligt

Nu fortsätter vi bloggutmaningen :D
 
Vilka intressen har du förutom Star Stable Online?

Jag älskar att baka och laga mat, och testar gärna nya recept från andra matkulturer. Bakning är också kul, särskilt när det blir lyckat. XD Det händer ibland att något går fel, men ofast så blir det jag gör riktigt lyckat, och framför allt supergott :D

Jag tycker även om djur och har både hund och katt. Jag har haft ett flertal andra djur också, såsom kanin, marsvin, mus, hamster, orm, fisk och häst (pappas, visserligen, men ändå, jag hjälpte till med henne!). Jag identifierar mig som djurmänniska, även om hund ligger mig mest varmt om hjärtat, tätt följt av katt. Jag älskar att träna trick med min hund, en amstaffkorsning vid namn Quila, och se framstegen hon gör under träningens gång tills hon fattar vad jag menar. Det finns ingen bättre känsla än när Quila äntligen lyckas utföra tricket med enbart röstkommando. ^^ Hon ser även till att jag kommer ut och får mig lite motion varje dag, och tack vare henne har jag lyckats gå ner 8 kg sen i mars!  

Jag läser dessutom väldigt mycket, och allra helst fantasy. Just nu läser jag Shaman's Crossing av Robin Hobb, del 1/3 i trilogin the Soldier´s Son. De är ganska bra, kanske inte de bästa som Hobb skrivit, men helt okej. De finns tyvärr inte översatta till svenska än, vad jag vet.

Jag skriver även en del och planerar att försöka skriva en bok någon dag. Jag har så himla många idéer, men än så har jag inte hittat någon handling som jag verkligen fastnat för och vill få ut på papper från början till slut. Men men, det kommer väl. X)


Vilken är din favoritfärg, favoritmat, film, bok, serie?

Min favoritfärg är nog blå, tror jag, men jag gillar egentligen de flesta mörka färger, t.ex mörblå, mörgrön, mörkröd, svart, mörkgrå, etc etc.

Min absoluta favoritmat är sushi. Det är så gott! Jag brukar göra egen sushi med rå lax emellanåt. Det är lite pilligt att få ihop rullarna, men slutresultatet brukar alltid bli bra. Jag brukar lägga i morötter och gurka också. Vill jag lyxa till det på riktigt så går jag och köper sushi på en sushirestaurang här i stan: Lilla Takenaka. Det är svindyrt där, men syndigt gott.

Jag har flera favoritfilmer, men en av mina absoluta favoritfilmer som är hästrelaterad är nog War Horse, som handlar om hästen Joey som säljs som krigshäst till en brittisk officer under första världskriget, och så får man sedan följa honom under krigets gång. Den är riktigt bra. Jag gillar också the Green Mile med Tom Hanks m.fl. som handlar om vakterna och fångarna på en fängelseavdelning som håller dödsdömda fångar innan avrättning. En av fångarna, en snäll jätte till karl, visar sig ha en magisk förmåga att hela, och vakterna börjar misstänka att mannen är oskyldigt dömd för det hemska brott han är anklagad för.

Favoritböckerna är typ allt som är skrivet av Robin Hobb, särskilt serien Realm of the Elderlings. Den består för närvarande av 15 böcker, uppdelade i fyra trilogier och en tetralogi, och den 16:e och kanske sista boken i serien släpps i höst! Kan knappt vänta! :D Delserierna är mer eller mindre fristående med bör läsas i ordningen de släpptes för att man ska få ut så mycket som möjligt av serien. Delarna heter 1) the Farseer Trilogy//berättelsen om fjärrskådarna (4 böcker på svenska), 2) The Liveship Traders//Handelsmännen och de magiska skeppen, 3) the Tawny Man//Den gyllene mannen, 4) the Rainwild Chronicles (ingen svensk översättning) och 5) the Fitz and the Fool Trilogy (ingen svensk översättning), 2/3 utgivna.
Även om alla serier har olika handlingar (ni får googla om ni vill veta vad de handlar om, annars blir det här inlägget för långt) så har de alla en sak gemensamt: drakar! Berättelsen om världens drakar löper som en röd tråd genom alla delserier, både direkt och indirekt, och vävs in i huvudberättelsen på ett riktigt bra sätt.

Mina favoritserier på TV är Grey's Anatomy, the Big Bang Theory och My Little Pony: Friendship Is Magic (don't judge :C ). Jag har följt flera som jag streamade online, men pga begränsat med surf i nuläget så får jag hålla mig till de som jag kan se på TV. X) Förr så följde jag nästan maniskt NCIS, Supernatural, Once upon a time m.fl. Jag saknar dem lite, men jag får vänta med att se dem igen tills jag någon gång i framtiden kan skaffa mig ordentlig wi-fi.

Är du utseendemässigt lik din karaktär i Star Stable Online?

Haha, nej, verkligen inte XD. Jag är tjock och Sav är pinnsmal, jag har blå ögon och Sav har röda, jag är mörkblond och Sav är vitblond, bara för att nämna några skillnader. Det enda vi har någorlunda gemensamt är hårstilen: kort och spretigt. Största skillnaden där är väl att jag har en mohawk.

Fem ord som beskriver din personlighet?

Tystlåten, envis, lugn, hjälpsam, bokmal

Tre av dina styrkor och tre av dina svagheter

Styrkor:
- Jag är en bra lyssnare
- Jag har ofta beskrivits som hjälpsam, vilket nog stämmer. XD Jag försöker alltid hjälpa till när jag kan.
- Jag har väldigt stort tålamod. I alla fall oftast XD

Svagheter:
- Har ibland svårt att ta tag i saker
- Jag har ibland svårt för att be om hjälp när jag egentligen borde
- Jag har svårt för att ta kontakt med folk jag inte känner och att låta folk få komma mig inpå livet.

Vilken karaktär i Star Stable Online är mest lik dig och din personlighet?

Gud vad svårt! Haha XD Man kan nog säga att jag är en blandning av Linda, Madison och Eliabteh. Jag delar Lindas kärlek för böcker, jag har ganska livlig fantasi precis som Madison, .

Vilken ödesryttare har du mest gemensamt med?

Linda här också :P Kanske med en gnutta Alex inslängd också. Särskilt när jag var ugn så var jag lite av en pojkflicka, precis som Alex. Hon är dock tuffare är jag X).




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0