Jagad av hundar med SWS

 
Just nu är det Silent Kings-period i Alpha Kings, och igår hade vi det första eventet ihop med SWS. Ådi från SWS höll i leken Jagad av hundar. Vi delades upp i två lag; hundar och kaniner. Jag var hund hela tiden. Kaninerna fick springa iväg och gömma sig, och någon minut senare släpptes hundarna lösa! Det var sedan hundarnas jobb att leta upp och fånga en kanin, och ta med den tillbaka till Ådi innan tiden tog slut. Hundarna hade sju minuter på sig att hitta kaninerna. Man fångade kaninerna genom att bjuda in dem i grupp. Vi lekte i fyra omgångar och jag lyckades ta 3 av 4 kaniner.
 
På bilden ovan ser ni mig och Juni från SWS på väg in i Jarlaheim för att jaga upp några smaskiga kaniner.  Vi var även i Firgrove, vid Valedalesjön och i Gyllenbladskogen. Kaninerna i Firgove lyckades gömma sig riktigt bra så jag hittade inte någon, fast några kaniner kneps allt tagna ändå av de andra hundarna.
 
Jag tror jag ska knycka den här leken till framtida event med AK. Den var riktigt rolig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0