Hipp hipp hurra till mig!

 
 
Idag fyller jag år! Det firade jag med att hålla en tvärs över Jorvik-tävling för AK och SWS mellan Jorvikstallets arena och Firgroves rådshus. SWS vann såklart (föga förvånande), men det var kul ändå.
 
Efteråt red vi ner till Fort Pinta för att svänga våra lurviga på dansgolvet, och då höll jag några omgångar dansstopp med AK. SWS var tvugna att dra vidare på ett annat event. så de missade den leken.
 
Hur står Chiara egentligen? hahahah XD
 
Allt som allt var det ett riktigt bra avslut på en bra dag. Jag började firandet irl med en god frukost på rostat, hembakt bröd med brie och skivade jordgubbar, och så ett gott te till. Jag fick även en liten present där på morgonen: en tandborste! XD Thanks, Mom! Just what I've always wanted.... XP
 
Skämt åsido, jag blev tacksam för tandborsen. Jag behövde ändå en ny. X) Den här borsten var dessutom ganska läcker med svart handtag och nästan lysande, neon-oranga borst. Helt klart snyggare än min gamla.
 
Medans jag åt frukost så fick jag ÄNTLIGEN göra uppdragen på Sydhoven. Jag har knappt kunnat hålla mig. Jag kunde inte motstå att göra så att jag kunde ta mig in på Sydhoven i onsdags, men uppdragen sparade jag tills idag.
 
Hiss:
- roliga uppdrag
- söta vildhästar (troligtvis welshponnyer av något slag. Vi får väl se vad de är när man kan köpa dem om ca 2 veckor)
- fin natur
- inget globalområde
- vacker musik
- roliga tävlingar
- nya karaktärer
 
Diss:
- James tog tillbaka båten, den jäveln
- Kläderna och utrustningen i butikerna lades även i gallerian, vilket var jävligt onödigt. Kläderna/utrustningen i gallerian borde vara unika för gallerian, och likadant med kläderna/utrustningen i övriga butiker. Så jäkla onödigt med dubletter!
- Eremitens dagliga uppdrag och tävlingar ger väldigt lite rykte. XP
- Vissa områden går inte att upptäcka, trots att de finns och går att rida till, t.ex. stencirkeln och urträdet. Hoppas att detta fixas!
 
Hur som helst X)
 
När mor min kom hem så fikade vi och då fick jag mer paket! Till min lycka fick jag precis det jag önskade mig allra mest i år: got2b glued hårvax och hårspray från Schwarzkopf. Jag har ganska nyligen skaffat en mohawk, typ, och vaxet jag har hemma är inte tillräckligt hållbart för det jag vill kunna göra. Jag vill få allt hår att stå rakt upp, men det gamla vaxet "orkar" inte hålla upp håret i nacken, så det böjs neråt istället. Med det nya vaxet och sprayen så hoppas jag att jag lyckas fixa en perfekt frisyr som jag vill ha den :D
 
På kvällen sen gjorde jag sushi som blev jäkligt god, trots att jag inte hade någon wasabi. Till sushin hade jag strimlad, marinerad purjolök som faktiskt blev ganska gott till. Jag bara blandade ihop icas teriyakisås (inte alls lika god som "riktig" teriyaki, dock) med lite balsamvinäger och lät purjon ligga där i ett tag. Har aldrig testat detta förut, men det blev förvånansvärt lyckat.
 
Sist avslutades kvällen med lite kex, ost och jordgubbar. Mums! Efter det var det dags för eventet.
 
Allt som allt har det varit en riktigt bra dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0