Epona kommer nästa vecka!!

Den 18:e smäller det!! Då öppnas grindarna in till Södra Skördebygden, numera kallat Epona. 
 
Jag har längtat efter det området ända sedan jag först kom in i Skördebygden för över 1,5 år sedan. Det känns som om jag redan snackat om detta tidigare, men det skiner jag i; jag är så upphetsad så det finns inte. 
 
Jag hoppas verkligen att det betyder att vi äntligen får rädda Borgmästare Evelyn ur GEDs klor. Jag vill veta vad som hände henne. Jag hoppas också verkligen att vi äntligen får träffa Bedrövade Dews. De har hållit sig instängda och utom synhåll på sin nuvarande gård på Glömda Hedarna alltför länge. SSEAB borde ju öppna hemstallet de rår över och stoppa hästar i deras köpstall NÅGON gång!
 
New Hillcrest
Flera verkar klaga över att ett modernt förortssamhälle med asfalterade vägar inte hör hemma i SSO, och jag kan delvis hålla med. Husen, grusvägarna och kullerstensgatorna överallt annars är mycket charmigare. Däremot så tänker jag mig att typ alla hus på Jorvik är väldigt gamla och antagligen ganska dåligt isolerade och svåruppvärmda. Invånarna i Hillcrest ville nog passa på att bygga nya, moderna och välisolerade hus och lägga släta asfaltsvägar istället för grusvägar eller kullerstensgator när de byggde upp New Hillcrest. Ja, det ser extremt malplacerat ut, men man vänjer sig nog. Jag misstänker också att New Hillcrest inte är det enda moderna samhället på ön. Jorvik är ju trots allt MYCKET större än den del som syns på kartan.
 
Fort Maria
Detta verkar var en riktigt spännande och mystisk plats, och jag hoppas att det inte kommer att dröja alltför länge innan man får komma in dit. Sägnen att ingen som lyckas ta sig in över murarna syns till igen kan man nog ta med en nypa salt.
 
Byn Crescent Moon
Man får nog se glimtar av detta samhälle i videon, och det verkar vara lika mysigt som övriga samhällen på Jorvik. Det ska dock bli kul att få rida dit och utforska.
 
Mirror Marshes
I intervjun med Hannes på nyhetssidan så beskrivs kärret som ett kusligt ställe, men jag tycker att det ser riktigt vackert och mysigt ut på bilderna. Det ska också bli kul att rida runt där och utforska.
 
Karaktärerna
SSO har postat tjuvkikar/presentationer på några av de karaktärer som kommer att finnas i Epona, och det kommer att bli riktigt kul att träffa dem. Som redan nämnt hoppas jag också på att vi träffar Borgmästare Evelyn och familjen Bedrövade Dews, och så klart alla andra karaktärer som med all säkerhet finns där inne.
 
Uppdrag
Några uppdrag jag hoppas på är:
- Hitta Borgmästare Evelyn
- Ta sig in i Fort Maria
- Huvuduppdrag med ödesryttarna
 
Jag hoppas också att vi får MÅNGA uppdrag där inne, och nya faktioner att bygga rykte med. Nya tävlingar borde vi också få. Då hoppas jag att de har tillräckligt med XP att vi äntligen kommer ner i 5 dagars levling med hästarna. Tävlingar med 405 XP är allt som saknas just nu.
 
Övrigt
Stjärnor! Jag hoppas verkligen att de inte glömmer bort att sprida ut en massa stjärnor för oss att hitta. Jag älskar att leta efter stjärnor. Jag vill ha minst 10 stycken, gärna fler.
 
Nu känns det som om jag satt mina förväntningar ganska högt, men jag ska försöka rida in med ett öppet sinne på onsdag. Ska bli kul också att se vilka krav det finns för att komma in dit. Jag vet att jag kan komma in i alla fall. Jag är i lvl 18, har gjort precis alla tillgängliga uppdrag och är i högsta möjliga rykte med alla fraktioner, så det ska inte vara något problem. Jag skulle misstänka dock att väldigt många blir besvikna om SSEAB satt ribban för inträde till Epona högt och de själva är under den, men det är bara att kämpa på tills man kommer in. Så är det här i världen, vissa saker måste man arbeta lite för innan man kan få dem.
Matilda
2015-11-17 @ 00:08:42

Är osäker på om jag kommer in faktiskt.. Är snart klar med sprickorna. Är snart i level 18. Hoppas att jag ändå kommer in! Har varit halvt aktiv på SSO och inte orkar göra uppdrag eller ryktesuppdrag. Men men, isåfall får man kämpa. Brukar annars vara i topp när det gäller uppdrag osv. Hoppas kraven inte är stora. Kanske att man måste vara i minst Level 17 och påbörjat sprickorna. Level 16 eller 17, det skulle vara härligt. Har mina förhoppningar 😂

Svar: OM det är något krav på en viss ryktesnivå i en fraktion så tror jag snarare att det är GED, Jarlaheim eller någon annan fraktion i Skördebygden man måste ha byggt rykte med, alternativt att man måste ha gjort färdigt en viss uppdragsserie i Skördebygden. Vilket rykte man har med åskviggens cirkel (dvs sprickorna) eller någon annan fraktion i Silverglade/Firgrove tror jag knappast spelar någon roll. Hittills har uppdragen i Skördebygden inte varit det minsta beroende av uppdragen eller ryktet hos fraktionerna i Silverglade, så jag tror knappast att det kommer att vara så nu heller. :) Det kan så klart vara så att man måste ha uppnått en vis level för att komma in, men Skördebygden öppnades ju för alla star rider i lvl 4, typ, så vi får hoppas att inträdesleveln för Epona inte är mycket högre. :) Men jag tror ändå att du har väldigt goda chanser att komma in. ^^
Savannah

Lovisa Lowknight
2016-01-28 @ 18:21:16

Vart ska man ha rykte för att få samtalet från Herman???

Svar: Allt detta krävs för att komma in i Epona:
Vänligt inställd med Jorvikstallet för att träffa Herman och låsa upp GED Jarlaheimskontoret
- Vänligt inställd med GED Jarlaheimskontoret för att kunna lämna en rapport till Herman

Lvl 15 och Gillad med Valedale för att låsa upp dinodalen
- göra färdigt alla uppdrag för att utforska dinodalen med Nic Stonehround

Göra uppdragen där man hjälper den tyska turisten Helga och hennes familj med att skaffa sommarstuga (inget rykte krävs för detta, det räcker att bara spela igenom de gula uppdragen i Silverglade/Gyllenåsarna tills man kommer till de uppdragen)

Slutligen måste man vara i lvl 16
Savannah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0