Grävartur och PKS-dans

Ikväll var vi ett gäng som drog in i Dinodalen för att gräva tillsammans. Det blev en något lugnare upprepning av gårdagens event då jag visade var grävplatserna finns. X) Igår var vi ett gäng på över 10 stycken, och antalet deltagare kombinerat med tidsgränsen på 1 timme gjorde att det blev lite väl stressigt för mig igår. XP Vi gick till och med över tiden med en halvtimme innan vi var klara.
 
Idag var vi bara 6 stycken en del av tiden och ingen tid att passa, så det hela gick väldigt lugnt och stressfritt till. Som vanligt lyckades jag skrapa ihop en nätt summa från att gräva upp och sälja saker. Denna gång kastade jag inte "skräpet", utan nästan allt sparades och såldes. Jag lyckades skrapa ihop ca 1300 JS på en enda runda tack vare det. Arkeologi är verkligen lönsamt, åt minstone på SSO. XD
 
 
 
I onsdags kom det en strandbar med tillhörande dansgolv till Fort Pinta. Bartendern Tim är en ganska flummig typ som bjöd på drinkar som får en att svimma av i minst en halvtimme. Det påminde lite väl mycket om date rape-droger, dock. Jag menar, först ett marijuanablad på en keps och nu drinkar som får en att svimma. Exakt vems briljanta idé är det att lägga in sådant i ett spel som är främst för barn?  Ta varning av detta, kidz. Ta ALDRIG emot drinkar från folk du inte känner. >.<
 
Hur som helst... Vi var ett litet gäng som drog till stranden ikväll och dansade. Självklart var det Raptors fantastiska låt 'Hey yo!' som dånade ur högtalarna på repeat. Jag säger bara en sak: tack och lov för Spotify. XD Vi var några från AK, men där fanns även folk från SWS och PS, plus lite annat random folk. När jag gick så var det bara PKS:are där.
 
 
 
På stranden kan man dessutom skaka rumpa till helt nya dansmoves. Vissa tycker att dansen är lite erotisk, men jag tycker inte att den är så farlig. Det finns danser som är MYCKET värre än den nya på SSO.
 
Med baren och Tim fick vi även en helt ny fraktion att bygga rykte med, samt en helt ny tävling. Strandtävlingen i Fort Pinta är en halvklurig tävling som tar en upp i hopptornet, ner i vattnet och över den långa, smala bryggan vid badplatsen. Hur gärna man än vill ta den i full fart så går det inte. XD Full fart i hopptornet medför nästan alltid att man trillar ner, och i vattnet är högsta hastighet alltid trav.
 
Vad som är dumt är att man inte får upp resultatlistan när tävlingen är slut. Istället så måste man gå bort till anslagstavlan borta vid hopptornet och trycka på den för att se vilken tid man fick och hur man står sig mot alla andra.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0