Ledafunktionen

Då var den här, funktionen att kunna leda sina hästar.
 
Personligen så tycker jag inte att funktionen är så bra som jag skulle ha velat. Det som är bra med den är att:
 
1) man kan börja leda hästarna inne i hemstallet direkt utan att först behöva välja hästen i fråga genom att sitta upp och av,
 
2) man kan leda hästen in i transporten och åka iväg, och funktionen är på när man går ut igen
3) att man kan ta rätt så snygga bilder:
 
 
(hade nog blivit snyggare om jag tog bilden i dagsljus, menmen XD )
 
 
Det som jag tycker är dåligt är:
 
1) Man går superlångsamt
2) Styrningen är inte optimal
3) Kameran hänger inte med ordentligt
4) Man kan inte stanna i nedförsbacke, för då knuffar hästen på bakifrån och gör så att man glider ner till planare mark
5) funktionen stänger av sig självt om hästen fastnar mot något
6) Man kan inte leda hästen ombord på färjorna (kanske inte supernödvändigt, men ändå :P )
7) (kanske det sämsta) man kan inte prata med NPC:er eller utföra uppgifter om man samtidigt håller i tyglarna.
 
Över lag så tycker jag att det är en rätt så kul funktion och jag kommer nog att använda den en hel del för att ta bilder (och det är nog främst detta och kanske rollspel, etc, som den ämnad ämnad för), men samtidigt så tycker jag att funktionen är väldigt opraktisk och inget man direkt har nytta av i det dagliga spelandet.
 
För att jag ska vilja använda den här funktionen mer så skulle SSEAB behöva införa att man kan prata med NPC;er och utföra uppdrag på marken när man håller i tyglarna, och gärna fixa kamerans följsamhet, styrningen och att man kan springa med hästen travandes eller galopperandes efter. DÅ skulle den, i alla fall för mig, vara värd att använda på riktigt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0