Obesvarade frågor

Under spelets gång dyker det upp en hel del lösa trådar och obesvarade frågor.

- Vad hände med Borgmästare Evelyn (eller vad hon nu hette)?
Vi vet att GED troligtvis har något finger med i spelet eftersom hon försvann på vägen till invigningen till en av GEDs nya gruvor i bergen i Skördebygden. Försvinnandet var ju dessutom anledningen till att man blir övertalad av Herman att bli Ms Drakes assistent. När ska vi få börja ta reda på vad som verkligen hände?

- Vad är det för speciellt med mineralerna Ms Drake vill att man hämtar prover av?
Vi tvingas att hacka prover och ge dem till Herman i flera veckor så att han kan byta ut dem mot falska, men än så länge har vi inte fått reda på vad tusan det är för mineraler GED letar efter.

- Varför är grinden till södra skördebygden stängd?
Detta är något av det första som nämns när man reparerat klart bron och röjt upp vägen genom Gröndalskogen. När kommer grinden att öppnas igen? Och varför stängdes den från första början?

- Vad är Pandoria?
Detta är något jag inte blivit riktigt klok på genom att spela SSO. I alla fall inte ännu. Man får veta vad det är i Star Shine Legacy (en värld som finns inuti alla levande varelser, eller något ditåt) men det vore bra om man fick det förklarat i SSO också. Förhoppningsvis kommer det i en framtida uppdatering.

- Vilka är Bedrövade Drew?
Deras gård och stall finns på De glömda hedarna, och det står i listan över upptäckta platser att de bor där, men hittills har gården varit helt öde. SSO får nog snart ta dit familjen Drew, särskilt om de tänker ta in fler nya hästar. :P Platserna i övriga stallen är snart upptagna, och Ferdinands Hästmarknad ÄR redan full.

- När får vi bekanta oss mer med familjen Jarlasson?
De bor på paddockön och de har hästar till försäljning, men förutom en snabbvisit en endaste gång så har vi inte haft några som helst uppdrag med dem. Jag hoppas det kommer fler snart.

- Kommer vi någonsin få dagliga med Wolf Hell Inn?
Vid två tillfällen har vi haft uppdrag med Wolf Hell Inn, men det var inte ens tillräckligt för att bli vänligt inställd med vandrarhemmet. >.> Jag vill kunna bli beundrad med dem, god damn it!!

- Kommer vi någonsin kunna träna helt färdigt med Solens cirkel?
Att bara kunna bli populär med dem är lite irriterande, i min mening. :P

- Var är Anne och Concorde?
Anne är den sista saknade ödesryttaren. Var är hon och hennes häst? Vad har hänt med dem? När får vi träffa dem?


- Vad är det som finns i Devil's Gap?
Väktaren i Jarlaheim verkar extremt ängslig för vad som finns där inne, så vad det än är så måste det vara något hemskt. Jag har lyckats ta mig upp på kanten av Devil's Gap och det ser ut som det kan vara något i stil med Kittelträsk i GÅD där häxan PI bor, fast ändå inte. Det är beckmörkt där inne i alla fall.

- Vad finns bakom den låsta grinden i Fripps välrd?
Detta har jag varit nyfiken på ända sedan jag kunde ta mig in dit. Jag misstänker att det är Pandoria, dock.


Detta är några av de frågor jag gärna vill ha svar på. Det ska bli intressant att se om vi någons får dem besvarade.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0