Dag 9 och 10

Glömde bort utmaningen igår, kom jag på, så jag tar både dag 9 och 10 i detta inlägg.

Dag 9: Mitt favoritställe

Mitt favoritställe just nu är Den gömda dinosauriens dal! Speciellt området Dimmornas dal tycker jag om att vistas i. De böjda, jättestora istapparna som finns där är jättefina, och det är kul att rida ut på de långa istapparna som finns på den södra klippväggen.





Att klättra på liopleurodonskelettet är också kul. Det är lite trixigt att ta sig upp på skallen, men det går. Dock blev de verkliga liopleurodon aldrig så där stora.  De blev sällan längre än 7 meter (enligt vissa upp emot 15 meter), och de var heller inga dinosaurier. Liopleurodon var en vattenlevande reptil. Även om den kanske liknade dinosaurierna, så levde alla dinosaurier dock uteslutande på land.

Dag 10: Bästa shoppingstället

Jag har inget direkt favoritshoppingställe. Man kan hitta fina och bra kläder och utrustning i alla affärer, så jag har ingen affär som jag helst går till. Dock så gillar jag Fashion Barn i Silverglade en aning mer än de andra eftersom den affären samlat flera av de bästa kläderna från andra butiker. Dock så är kläderna i fashion barn ofta dyrare än i övriga butiker. Den svarta cowboyhatten t.ex. går endast att köpa för SC i Fashion Barn, men den finns även att köpa hos Marley för Jorvikshilling.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0